Hvis du bad os smide alle vores kosttilskud ud undtagen to, ville vi beholde whey proteinpulver og kreatin. Derefter ville vi kæmpe for muligheden for at tilføje arginin og en multivitamin.

Kreatin er yderst vigtig i processen for at få sine muskler til at vokse. Det øger energi og muskelstyrke, samt det kan gavne hjerte-kar-sundhed og den mentale ydeevne. Derudover kan kreatin øge muskelernes størrelse ved at trække væske ind i muskelcellerne. Du vil nedenfor se beviser for, at det også kan hjælpe dig med at blive lean.

Forskning

En undersøgelse om kreatin foretaget på University of Sao Paulo i Brasilien blev offentliggjort i tidsskriftet ”Aminosyrer”. I denne undersøgelse opdelte de folk i to grupper og gav den ene gruppe 10g kreatin om dagen, og den anden en gruppe fik ingenting. I dette tidsrum hvor de gav kreatinen, dyrkede begge grupper moderat aerobisk aktivitet.

Resultaterne var afslørende. Dem der fik kreatin havde lavere blodsukker, tilsyneladende fordi kreatin havde trukket mere af det ud af blodbanerne og ind i muskelcellerne.

Dette er godt af flere årsager

  1. Dine muskelceller vil have mere brændstof at brænde, som tillader dig at træne længere.
  2. Ved at forbrænde mere glukose forhindrer det fra at blive opbevaret som fedt, hvilket vil gøre at du bliver mere lean.
  3. Ved at lagre mere glucose i dine muskelceller, øger du også størrelsen af disse muskelceller, som kan øge din muskelmasse.
  4. Føj de ovenstående grunde til den overvældende liste af grunde til at fortsætte med at tage kreatin.

Dosering

Tag 2-5g, afhængigt af formen af kreatin du tager sammen med din shake før og efter træning.